close

Ocean Deep

當年高職時最先聽到的是優客李林的版本, 後來才是Cliff Richard 的版本, Youtube 上可以查到他不同時期的唱腔版本,也有標準對嘴版MV, 這首歌對我來說可以是老歌裡面也算是百聽不厭的一首, 我想Cliff 唱這首歌有讓我感受到他的誠懇, 正好詮釋這首歌裡的所要傳達的那種氛圍, 另一方面, 應該也正好表達我每個時期在感情上的心境吧?

跳轉後有MV

 

老來比較滄桑一點的版本?

 

 

1984年的版本, 大多數人聽的應該是這版本.

歌詞

 

OCEAN DEEP -  Cliff Richard

 
Love , can't you see I'm alone 
Can't you give this fool a chance 
A little love is all I ask 
A little kindness in the night 
Please don't leave me behind 
No , don't tell me love is blind 
A little love is all I ask 
And that is all 
Ooh love , I've been searchin' so long 
I've been searchin' high and low 
And little love is all I ask 
A little sadness when you go 
Maybe you'll need a friend 
Only please don't let's pretend 
A little love is all I ask 
And that is all 


** I wanna spread my wings 
But I just can't fly 
As a string of pearls 
The pretty girls go sailin' by 
## Ocean deep 
I'm so afraid to show my feelings 
I have sailed a million ceilings 
Solitary room 

Ocean deep 
Will I ever find a lover 
Maybe she has found another 
And as I cry myself to sleep 
I know this love of mine I'll keep 
Ocean deep 
Now , can't you hear when I call 
Can't you hear the word I say 
A little love is all I ask 
A little feelin' when we touch 
Why am I still alone 
I've got a heart without a home 
A little love is all I ask 
And that is all 

Repeat ** 
Repeat ## 
I'm so lonely , lonely , lonely 
(Ocean deep) 
On my own in my room 
I'm so lonely 
(Ocean deep) 
I'm so lonely , I'm so lonely ...


中文翻譯......................................


海洋深處

我的愛, 妳看不出我孤單一人嗎?
妳就不能給我這個傻瓜一個機會嗎?
我所要的僅是一點點的愛
在夜裡的一絲絲關懷
請別轉身將我丟下
不, 請別告訴我愛情是盲目的
我所要的僅是一點點的愛, 如此而已

喔,我的愛, 我尋覓已久
上山下海四處尋找
我所要的僅是一點點的愛
一點點在你離去時的悲傷
也許你會需要一個朋友
但只求不是與我逢場作戲
我所要的僅是一點點的愛, 如此而已

我想要展翅翱翔
但卻無法飛起來
如串珍珠般的美女從我身旁掠過

海洋深處
我是如此害怕表露情感
望穿無數次的天花板
在那孤寂的房間裡
海洋深處

在我是否將要找到愛人時
也許她早已心有所屬
當我自己哭著入眠時
我知道自己將把這份愛遺留在
海洋深處

我的愛, 你聽不見我的呼喚嗎?
你聽不見我所說的話嗎?
我所要的僅是一點點的愛
當我倆接觸時的一點點感覺
為何我依然孤單
我有一顆無家可歸的心
我所要的僅是一點點的愛, 如此而已

我是如此的寂寞,寂寞,寂寞
獨自的, 在房裡.
我是如此寂寞
我是如此寂寞,我是如此寂寞,

arrow
arrow
    全站熱搜

    Dannix 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()